Všeobecné obchodní podmínky
I.
Základní ustanovení
-
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydány v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
MOTOSHOP81, s. r. o.
IČ: 52949249
DIČ: 2121206087
IČ DPH: SK2121206087
se sídlem v: Turkovská cesta 106, 02 354 Turzovka, Slovenská Republika
zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu v Žiline, oddíl sro, vložka č. 74274/L
Kontaktní údaje
email: eshop@motoshop81.cz
telefon: +421 904 223 833
web: www.motoshop81.cz
(dále jen „prodávající“)
- Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti mezi prodávajícím a fyzickou osobou, která uzavře kupní smlouvu (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na adrese www.motoshop81.cz (dále jen „internetový obchod“).
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odlišná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce
II.
Informace o zboží a cenách
- Informace o zboží, včetně cen jednotlivých položek a jejich hlavních vlastností, jsou uvedeny u každé položky v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů na vrácení zboží, pokud toto zboží vzhledem k jeho povaze nelze vrátit poštou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazeny v internetovém obchodě.
- Veškeré prezentace zboží umístěné v katalogu internetového obchodu mají informativní charakter a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
- Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží jsou zveřejněny v internetovém obchodě. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě jsou platné pouze v případě, že je zboží dodáváno na území České republiky.
- Případné slevy z kupní ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak.
III.
Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) nese kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Kupující objednává zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu po předchozí registraci v internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Při objednávce si kupující zvolí zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
- Před odesláním objednávky může kupující zkontrolovat a změnit údaje, které do objednávky zadal. Kupující odešle objednávku prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednávka se splatností“. Údaje uvedené v objednávce považuje prodávající za správné. Platnost objednávky je podmíněna vyplněním všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzením kupujícího, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
- Bezprostředně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o přijetí objednávky na e-mailovou adresu, kterou kupující uvedl při podání objednávky. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za smlouvu. K potvrzení jsou přiloženy aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až poté, co prodávající obdrží objednávku. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na e-mailovou adresu kupujícího. / Bezprostředně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o přijetí objednávky na e-mailovou adresu, kterou kupující uvedl při podání objednávky. Toto potvrzení se považuje za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky Prodávajícím na e-mailovou adresu Kupujícího.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nebude možné splnit, zašle prodávající na e-mailovou adresu kupujícího upravenou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
- Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může objednávku zrušit, dokud neobdrží oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku na telefonním čísle nebo e-mailu prodávajícího uvedeném v těchto obchodních podmínkách.
- V případě zjevné technické chyby na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávkového procesu není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu, a to ani v případě, že bylo kupujícímu zasláno automatické potvrzení o přijetí objednávky dle těchto obchodních podmínek. Prodávající bez zbytečného odkladu informuje kupujícího o chybě a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu upravenou cenovou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o jejím přijetí Kupujícím na e-mailovou adresu Prodávajícího.
IV.
Zákaznický účet
- Na základě registrace kupujícího v internetovém obchodě má kupující přístup ke svému zákaznickému účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující objednávat zboží. Kupující může zboží objednat i bez registrace.
- Při registraci zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správné a pravdivé údaje. Kupující je povinen aktualizovat údaje uvedené v uživatelském účtu o případné změny. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží považuje prodávající za správné.
- Přístup k účtu zákazníka je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o informacích potřebných pro přístup ke svému zákaznickému účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
- Kupující není oprávněn umožnit třetím osobám používat zákaznický účet.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, zejména pokud kupující svůj uživatelský účet delší dobu nepoužívá nebo pokud kupující porušuje své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího nebo nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích stran.
V.
Platební podmínky a dodání zboží
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
- převodem na bankovní účet prodávajícího č. SK75090000000000005169177832 vedený u SLSP,
- bezhotovostní platby kreditní kartou,
- dobírka při dodání zboží,
- v hotovosti nebo kreditní kartou při osobním odběru v prodejně,
- Spolu s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží v dohodnuté výši. Není-li dále výslovně uvedeno jinak, zahrnuje kupní cena rovněž náklady spojené s dodáním zboží.
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
- V případě bezhotovostní platby je povinnost kupujícího zaplatit kupní cenu splněna okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
- Prodávající nepožaduje od kupujícího žádnou zálohu ani jinou podobnou platbu předem. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
- Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Současně je povinen přijatou tržbu zaevidovat u správce daně on-line, v případě technické závady pak nejpozději do 48 hodin.
- Zboží je dodáno kupujícímu:
- na adresu uvedenou kupujícím v objednávce.
- osobním odběrem v provozovně prodávajícího
- Volba způsobu doručení se provádí během procesu objednávání.
- Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu přepravy a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dodání sjednán na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dodání.
- Pokud je prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutné zboží dodat opakovaně nebo jiným způsobem, než je uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným dodáním zboží, případně náklady spojené s jiným způsobem dodání.
- Při převzetí zboží od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad neprodleně informovat dopravce. V případě jakéhokoli poškození obalu svědčícího o neoprávněné manipulaci s ním nesmí kupující zásilku od dopravce převzít.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je zaslán na e-mailovou adresu kupujícího. / Daňový doklad je přiložen k dodanému zboží.
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží včetně nákladů na dodání, avšak až po převzetí zboží. Odpovědnost za náhodné zničení, poškození nebo ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy byl kupující povinen zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
VI.
Odstoupení od smlouvy
- Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
- Pokud je kupní smlouva uzavírána distančním způsobem (prostřednictvím internetového obchodu) nebo mimo provozovnu prodávajícího a zároveň pokud prodávající poskytl kupujícímu včas a řádně informace o právu na odstoupení od kupní smlouvy, podmínkách, lhůtě a postupu pro uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy, včetně formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy (v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 písm. h) zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku) a za předpokladu, že jsou splněny zákonné požadavky, má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce podle zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy je 14 dní
- v okamžiku převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední, pokud je předmětem kupní smlouvy objednané zboží, které je dodáváno samostatně.
- v okamžiku převzetí poslední části nebo posledního kusu, pokud je předmětem kupní smlouvy několik druhů zboží nebo dodávka několika částí,
- v okamžiku převzetí prvního dodaného zboží, pokud je předmětem kupní smlouvy zboží, které je dodáno během určité doby.
- Kupující bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 7 odst. 6 zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku nemůže kupující od kupní smlouvy odstoupit, mj:
- poskytování služby, pokud bylo poskytování služby zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo odstoupit od smlouvy, jakmile byla služba poskytnuta v plném rozsahu, a pokud byla služba poskytnuta v plném rozsahu,
- prodej zboží nebo poskytování služeb, jejichž cena závisí na pohybech cen na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit a které mohou nastat během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- prodej zboží vyrobeného podle specifických požadavků spotřebitele, zboží na míru nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele,
- prodej zboží, které se rychle kazí nebo podléhá zkáze,
- prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné k vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání poškozen,
- prodej zboží, které může být po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
- prodej alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření smlouvy, jejichž dodávka se může uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejichž cena závisí na pohybu cen na trhu, který prodávající nemůže ovlivnit,
- provedení neodkladné opravy nebo údržby, o kterou spotřebitel prodávajícího výslovně požádal; to se nevztahuje na servisní smlouvy a smlouvy o prodeji jiného zboží než náhradních dílů nezbytných pro provedení opravy nebo údržby, pokud byly uzavřeny při návštěvě prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si služby nebo zboží předem neobjednal,
- prodej zvukových a obrazových záznamů, zvukově obrazových záznamů, knih nebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel obal rozbalil,
- prodej periodik, s výjimkou prodeje na základě smluv o předplatném a prodeje knih nedodávaných v ochranném obalu,
- poskytování ubytovacích služeb pro jiné účely než ubytování, přeprava zboží, pronájem automobilů, poskytování stravovacích služeb nebo poskytování služeb souvisejících s volnočasovými aktivitami, v rámci kterých se prodávající zavazuje poskytnout tyto služby ve sjednaném čase nebo ve sjednané lhůtě,
- poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud bylo poskytování elektronického obsahu zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně informován o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
- Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, musí kupující zaslat jakékoli jednoznačné prohlášení vyjadřující jeho vůli odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě uvedené v odstavci 3 článku VI těchto obchodních podmínek.
- Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující použít vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy poskytnutý prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na e-mailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu přijetí formuláře.
- Kupující, který odstoupil od kupní smlouvy, je povinen vrátit zboží prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese kupující, a to i v případě, že zboží nelze vzhledem k jeho povaze vrátit poštou.
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, vrátí prodávající kupujícímu neprodleně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od kupujícího přijal, stejným způsobem. Prodávající vrátí Kupujícímu peníze jiným způsobem pouze tehdy, pokud s tím Kupující souhlasí a pokud mu nevzniknou žádné další náklady.
- Pokud si kupující zvolil jiný způsob dodání než nejlevnější způsob dodání nabízený prodávajícím, uhradí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání.
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující předá zboží nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Zboží musí kupující vrátit prodávajícímu nepoškozené, nenošené a neznečištěné a pokud možno v původním obalu. Prodávající je oprávněn jednostranně započíst nárok na náhradu škody na zboží proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo v případě, že výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží ukončil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající o tom neprodleně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí mu všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem nebo způsobem určeným kupujícím, případně do 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy.
VII.
Práva z vadného plnění
- Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží je při převzetí bez vad. Prodávající odpovídá kupujícímu zejména za to, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- zboží má vlastnosti dohodnuté mezi stranami, a pokud k dohodě nedošlo, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě jimi prováděné reklamy,
- zboží je vhodné k účelu, pro který prodávající uvádí, že má být použito, nebo pro který se zboží stejného druhu běžně používá,
- zboží odpovídá svou kvalitou nebo provedením dohodnutému vzorku nebo vzoru, pokud byla kvalita nebo provedení určeno podle dohodnutého vzorku nebo vzoru,
- zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží splňuje zákonné požadavky.
- Prodávající má povinnosti z vadného plnění alespoň v rozsahu, v jakém trvají povinnosti výrobce z vadného plnění. Kupující je jinak oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
- Pokud je na prodávaném zboží, jeho obalu, v návodu přiloženém ke zboží nebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze zboží používat, použijí se v souladu s jinými právními předpisy ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po stanovenou dobu způsobilé k použití k obvyklému účelu nebo si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou kupující nemůže vadné zboží užívat.
- Ustanovení uvedená v předchozím odstavci obchodních podmínek se nevztahují na zboží prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vady, nebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- V případě vady může kupující uplatnit reklamaci u prodávajícího a požadovat:
- výměna za nové zboží,
- opravu zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupit od smlouvy.
- Kupující má právo od smlouvy odstoupit,
- pokud má zboží podstatnou vadu,
- pokud nemůže věc řádně užívat z důvodu opakovaného výskytu vady nebo vad po opravě,
- pro větší počet vad zboží.
- Podstatné porušení kupní smlouvy je takové, o kterém strana porušující smlouvu věděla nebo měla vědět již v době uzavření smlouvy, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, kdyby toto porušení předvídala.
- V případě vady, která představuje nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, zda je vada odstranitelná nebo neodstranitelná), má kupující právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Pokud se případ odstranitelné vady po opravě vyskytl opakovaně (zpravidla třetí reklamace stejné vady nebo čtvrtá pro jinou vadu) nebo má zboží větší počet vad (zpravidla alespoň tři vady současně), má kupující právo uplatnit nárok na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy.
- Při uplatnění reklamace je kupující povinen oznámit prodávajícímu, jaké právo si zvolil. Změna volby bez souhlasu Prodávajícího je možná pouze v případě, že Kupující požadoval odstranění vady, která se ukáže jako neodstranitelná. Nezvolí Pokud kupující včas nezvolí své právo z podstatného porušení smlouvy, má stejná práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy.
- Není-li oprava nebo výměna zboží možná, může kupující při odstoupení od smlouvy požadovat vrácení celé kupní ceny.
- Pokud prodávající prokáže, že kupující o vadě zboží před převzetím věděl nebo ji sám způsobil, není prodávající povinen nárok kupujícího uspokojit.
- Kupující nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je zboží zlevněno.
- Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, kde je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená druhu výrobku nebo služby, která je nutná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena ihned, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Zmeškání této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik doručení projevu vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
- Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, nebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na náhradu nákladů, které mu v souvislosti s reklamací účelně vznikly. Toto právo může kupující uplatnit u prodávajícího do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby, jinak nemusí být soudem uznáno.
- Kupující má možnost volby způsobu reklamace.
- Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.
VIII.
Doručování
- Strany si mohou veškerou písemnou korespondenci doručovat elektronickou poštou.
- Kupující je povinen doručovat korespondenci prodávajícímu na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje korespondenci kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v zákaznickém účtu nebo objednávce kupujícího.
IX.
Osobní údaje
- Veškeré informace, které nám při spolupráci poskytnete, jsou důvěrné a jako s takovými s nimi bude nakládáno. Pokud nám k tomu nedáte písemný souhlas, nebudeme informace o vás používat jinak než pro účely plnění smlouvy, s výjimkou e-mailové adresy, na kterou vám mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť to zákon umožňuje, pokud to neodmítnete. Tato sdělení se mohou týkat pouze podobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoli odhlásit jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, e-mailu nebo kliknutím na odkaz v obchodním sdělení). E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi stranami.
- Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v zásadách ochrany osobních údajů ZDE.
X.
Mimosoudní řešení sporů
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Slovenská obchodní inspekce, P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk. K řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy lze využít platformu pro řešení sporů on-line umístěnou na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Evropské spotřebitelské centrum Slovenská republika, se sídlem Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktním místem podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o doplnění nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Prodávající je oprávněn prodávat zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele a zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné Slovenská obchodní inspekce.
XI.
Závěrečné ustanovení
- Veškeré smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právem Slovenské republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak se strany dohodly, že se vztah řídí právem Slovenské republiky. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 3 odst. 1 písm. n) zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
- Veškerá práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránek, fotografií, filmů, grafiky, ochranných známek, log a dalšího obsahu a prvků, patří prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich části bez souhlasu prodávajícího.
- Prodávající neodpovídá za chyby vzniklé v důsledku zásahu třetích osob do internetového obchodu nebo jeho používání v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při používání internetového obchodu používat žádné postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz, a nesmí provádět žádnou činnost, která by jemu nebo třetím osobám umožnila zasahovat do softwaru nebo jiných součástí tvořících internetový obchod nebo je neoprávněně používat a používat internetový obchod nebo jeho části či software způsobem, který by byl v rozporu s jeho účelem nebo zamýšleným použitím.
- Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
- Prodávající může znění obchodních podmínek změnit nebo doplnit. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu platnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je přiložen k podmínkám.
Tyto podmínky vstupují v platnost dne 01.04.2020.